قطع خودسرانه بیمه این گروه از کارگران؛ اعتراض فعال کارگری

یک فعال کارگری از قطع خودسرانه بیمه کارگران ساختمانی توسط سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: بخشنامه‌های غیرقانونی و بازرسی‌های سلیقه‌ای، منجر به محرومیت هزاران کارگر از خدمات بیمه‌ای شده است.

به گزارش فرتاک اقتصادی؛ روح‌الله محمدی، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهرستان بندرگز، در گفتگو با [نام منبع] از ظلمی بزرگ علیه کارگران ساختمانی خبر داد. وی اعلام کرد که سازمان تامین اجتماعی با صدور بخشنامه‌های غیرقانونی و انجام بازرسی‌های سلیقه‌ای، بیمه بسیاری از کارگران ساختمانی را قطع کرده است.

محمدی در ادامه افزود: “این سازمان به بهانه بازرسی، بیمه کارگران را به صورت سیستمی قطع می‌کند و تا زمانی که بازرسی مجدد انجام نشود، بیمه مجدداً وصل نمی‌شود. این در حالی است که مدت زمان این بازرسی‌ها گاه به بیش از دو ماه می‌رسد و کارگران در این مدت از هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند.”

وی همچنین به فرم‌های بازرسی نامتعارف انتقاد کرد و گفت: “گزینه‌های موجود در این فرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده است که کارگران به راحتی در دام آنها می‌افتند و بیمه آنها قطع می‌شود. این در حالی است که بسیاری از این گزینه‌ها هیچ ارتباطی با شرایط واقعی کارگران ندارد.”

این فعال کارگری با درخواست از نمایندگان مجلس برای رسیدگی به این موضوع، خواستار آن شد که سازمان تامین اجتماعی نظام سهمیه‌بندی بیمه را حذف کرده و بازرسی‌ها را به انجمن‌های صنفی واگذار کند.