تکذیب شایعات کمبود اتوبوس در مرز مهران

داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری، شایعات درباره کمبود اتوبوس در پایانه مرزی برکت را تکذیب کرد و از آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائران اربعین خبر داد.

به گزارش فرتاک اقتصادی؛ داریوش باقرجوان، مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری، شایعات درباره کمبود اتوبوس در پایانه مرزی برکت را تکذیب کرد و از آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائران اربعین خبر داد.

وی با بیان اینکه امروز، فردا و روز یکشنبه اوج بازگشت زائران اربعین است، گفت: تاکنون 1600 دستگاه اتوبوس از پایانه برکت خارج شده و 68 هزار زائر را به شهرهای خود منتقل کرده‌اند. باقرجوان تاکید کرد: تمامی اقدامات لازم برای تسهیل بازگشت زائران از جمله فروش آنلاین بلیت و تامین ناوگان کافی انجام شده است.

سازمان راهداری با برنامه‌ریزی دقیق، ازدحام زائران در مرز مهران را مدیریت کرده است. باقرجوان با اشاره به اینکه 195 دستگاه اتوبوس در دپو مرز مهران وجود دارد و 800 دستگاه دیگر نیز در راه هستند، از آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائران خبر داد. وی همچنین بر اهمیت رعایت نظم و ترتیب توسط زائران در هنگام استفاده از خدمات حمل‌ونقل تاکید کرد.

یکی از چالش‌های پیش رو، درخواست برخی زائران برای استفاده از اتوبوس‌های 25 نفره به جای اتوبوس‌های 44 نفره است. باقرجوان با بیان اینکه این درخواست‌ها باعث تاخیر در سوار شدن مسافران می‌شود، از زائران خواست تا با همکاری بیشتر به تسریع روند بازگشت کمک کنند.